onsdag 21 juli 2010

Frunch

Idag blev det frunch, en blandning av frukost och lunch :D

Stekte en köttbit, gjorde en champinjonsås och rörde ihop en äggröra. Gick alldeles utmärkt att äta :D Ingen höjdare, men klart godkänt när man är hungrig och bara har lite småplock hemma.



Receptet på äggröran har jag fått av min A. i Malmö och du hittar hennes recept här.

Min Champinjonsås:

50 g Smör
2 dl Vispgrädde

1/2-1 st Buljongtärning

Salt
Kryddor (efter egen smak, hade bara sv.peppar)
Champinjoner

Stek den skivade svampen.

Smält smör i kastrull och rör ner grädden.
Ha en halv till en hel buljongtärning och låt smälta.
Salta och krydda.
Ha i svampen och rör om.

Det jag tycker är allra sämst med såsen är att jag inte tycks få den att tjockna, jag vill gärna ha lite tjock sås och inte så rinnig. Hur ska jag lyckas med det utan att ha mjöl eller liknande?

/Tootsie

Inga kommentarer: