onsdag 15 december 2010

min tisdag...

... var egentligen vår tisdag eftersom P var ledig så vi kunde umgås :D
Så vad gjorde vi då när vi umgicks? Jo vi cyklade iväg till köpcentret för lite julshopping :D. Jag har aldrig varit en fanav att cykl vintertid men det funkar bra så länge det är plogat och packad snö. Is och modd är inte så kul att cykla på.

Vi började med ett besök inne på apoteket eftersom min astma medicin var slut så jag behövde fylla på lagret. Har ju egentligen inte astma utan någon slags infektion i luftrören därav medicinen, och det märks direkt när jag inte tar den som den ska tas.

Sedan åt vi lite lunch... på kungens hamburgerhak. Inte bästa valet men...

Sedan så shopade vi egentligen inte några paket, vi kikade mest på vad vi själva skulle kunna tänka oss att önska oss i julklapp eftersom svärisarna ville veta och vi inte riktigt kunde svara då :D
Me jag köpte en sak och det var en bok! Älskar böcker, älskar att läsa. Deckare, romaner, historiska böcker...
Igår köpte jag en historisk bok. Ernst Brunners bok om Ankarström, Kung Gustav III´s mördare.

Sedan handlade vi lite inne på ICA osh sedan kände jag att jag behövde åka hem så vi cyklade hem. Väl hemma l jag mig i soffan för att läsa min nya bok... men det slutade med att jag somnade.

Igår var en trvlig dag :D

/Tootsie

Inga kommentarer: