fredag 6 augusti 2010

Kyckling är gott

Kyckling är mums, jag älskar kyckling :D
I förra veckan gjorde jag denna rätten (har fortfarande inte kommit igång 100%-igt tyvärr) och den blev smarrigare än smarrigast :D Har i ett par dagar nu försökt hitta orginalreceptet - men ingenstans bland alla mina olika receptsidor på nätet hittar jag den. Men men, här kommer mitt recept på denna lilla goding :D



Kycklingpanna

1 kg kycklingfilé
1 pgt bacon
2 st paprikor
4-5 normalstora champinjoner
5 dl grädde
1 msk curry

Skär kycklingen i strimlor el mindre bitar, stek dessa på medelvärme ca 5 min.
Skär undertiden bacon, paprika och champinjoner och lägg ner dessa i pannan i några minuter.
Häll i grädden och curryn och låt puttra ett tag (5-10 min).
Servera ihop med tex kokt broccoli.

/Tootsie

Inga kommentarer: